Özet görüntüleri, saat kaçta, hangi kanalda

Genel bilgi ansiklopedisi

3 eylül 2009 siyaset meydanı programı çocukların açılımı ( kürt açılımı ) ali kırca ve ece temelkuran – yankı yazgan

Yazar: admin | Yayın Tarihi: 04 Eylül 2009 | Yorumlar: 36 Yorum
Kategori: Genel

Dün geceki ( 3 eylül 2009 perşembe ) canlı olarak yayınlanan siyaset meydani programının konusu kürt açılımıydı ve çocukların açılımı adı altında canlı bir yayın yapıldı.

Ali kırca programın sunucusu konumundaydı.
Ece temelkuran yorumcu ve yankı yazgan da çocuk psikiyatrı olarak arkaplanda bulunuyordu. Çocuklarla birlikte küçük bir salonda bulunan Ali kırca zaman zaman da ece temelkuran ve yankı yazgan’ın yanına giderek fikir alışverişinde bulunuyordu.

Program 4 eylül 2009 cuma günü sabah 3.00 sularında bitti ve Türkiye’nin gündemine büyük bir bomba gibi oturdu.
Hakkarili uğur’un sözleri olay oldu. Bu çocuk alınıp eğitilmeli yoksa kısa sürede doğunun dağlarında görme şansımız yüksek.. Yazık, çok yazık..

Yazıyı Paylaş: Aşağıdaki simgeler kullanıcılarının web sitelerini paylaştığı ve yeni web sitelerini keşfettiği sitelere gider.
  • Oyyla
  • del.icio.us
  • Technorati
  • Tusul
  • 100puan
Share |
Etiketler: , , , ,

Başka bir paylaşımımı inceleyebilirsiniz

« Çocukların açılımı siyaset meydanı kürt açılımı ve saçmalıklar…

Var mısın yok musun 5 eylül 2009 cumartesi kim yarışıyor, yarışmacı kim? »

Yazıya Gelen Yorumlar

1

Kürt kökenli Türkiye cumhuriyetin de yaşayan Türküm
04 Eylül 2009´de söylemiş


Buraya yazmadan önce bazı yorumları okudum ve gerçekten şaşırdım herkes kendince doğru olanı yazmış ama sadece kendince doğru olanı biri öbürünü düşünmeden öbürü birini düşünmeden yazmış.biz ayrımcılığı Kürdüyle Türküyle lazı çerkeziyle değil doğusuyla batısıyla zaten yapmış bulunuyoruz

Herkes doğuya yeterli yatırımın yapılmadığını eğitimin yetersiz olduğunu öğretmenin olmadığını söylüyor ve biliyor bu durumun çözüm yolları da biliniyor bu çıkılmazlığın bir kapısı var ve bu kapıyı açmasını biliyoruz peki neden var olan kapı kolunu indirnmiyoruz?

Arkadaşlar bugün ülkemizin bütün şehir merkezlerinde Türkçe konuşuluyor ve biliniyor ya arka plandaki ilçeler köyler yeterli eğitim yok diyoruz eğitilmemiş bir yerden eğitilmiş insanların konuşmalarını bekliyoruz ne kadar saçma bir bekleyişdir bu .

Evet bugün şehit veriyoruz gün oluyor ard arda şehit veriyoruz bunlar İzmirden Ağrıdan Antalyadan Erzurumdan bunlar Edirneden bunlar Şanlı Urfadan peki bu şehitlerin hepsi Türk mü yani içinda lazı yok mu çerkezi rumu yokmu Kürdü yokmu bu ülkeyi ülke yapan bunlar değil mi eğer bu gün bu ırkların ellerinde ki haklar alınırsa ısyan bayrakları çekilmez mi bugün haberlerde sıcak evlerimizde rahat koltuklarımızda izlediğimiz dinlediğimiz haberlerde haber konusu biz olmazmıyız sanıyorsunuz.

Bugün haberlerde izlerken bile ürkdüğümüz çatışmaları o çocuklar doğudaki insanlar birebir yaşıyorlar uçakların taşıdığı bombalar birgün bizide vururmu atılan kurşunlar beni hedef alır mı bugün yine silah sesiyle mi uyanacağım bu sorular ne kadar acıdır bu şartlar altında büyüyen bir çocuğa silah kötü desende anlamaz o silahla kardeş olmuş adeta silahla doğup onunla yaşıyor bu böyle olduğu müddetce daha çok canımız yanacak üzülecek ağlayacağız
Bunların yanında gerçekten bilinçsiz aileler anne ve babalar var onlar çocuklarına sahip çıkmaz doğruyu yanlışı anlatmazsa kirli bir nesil ortaya çıkacak neyin ne olduğunu doğru dürüst bilmeyen neyi niçin yaptığını bilmeyen çocuklarsa maşa olmaya devam edecekler
Kürt açılımında tartışmalarda konuşmalarda değilde uygulama olarak yapılırsa ve gerçekten samimi olunursa sağlıklı sonuçlar alınacağına inanıyorum

2

haspam
04 Eylül 2009´de söylemiş


Ne hale gelmiş burası böyle? Sabah geldiğimde böyle değildi, yetişebiliyor musun yahu bu kadar kişi, şaştım valla.Seni de çağırırlar yakında siyaset programına. :)

3

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
05 Eylül 2009´de söylemiş


ben 15 yaşınddayım bu program ne amaçla yapılmış hala anlam veremiyorum babam devlet memuru ve vatan sevgisi yaşayarak öğreniorum en güzelide bu zaten biz bu vatanı 2 kuruşa almadık atalarımız kanını dişine takarak kürt laz çerkez türk dinlemeden savaştı .Aslında kürtlerle pkk bir tutulamaz yani benim o kdr kürt arkadaşım oldum onlar nie pkk değil?? onlarnı söyledikleri tek şey kardeş kardeşi öldürür mü? bu soruların cevabını birisi versinnnnn.Aslında herşey ortada biraz tarih kitaplarına baksak ne olduğu ne yaşandığı gayet açık yakın günümüzdede olduğu gibi kürt açılımı tarih kitaplarında ermeni soykırımının bi benzeri aslında bu kesinlikle yabancı devletlerin türkiyedeki bi takım azınlıkları kışkıtrması ve tek amaç türkiyeyi ölmek .mağdem kürtler devlet kurmak istiyo adı altında pkk lılar türkiyeyi bölüyo o zmn benim annemde dadaş oda dadşistan babam laz oda lazistan kursun.. olmaz hepimiz kardeşiz artık ŞEHİTLERİMİZİN KANI yerde kalmasınn . ya böyle bişey olabilr mi aynı kardeş dağa pkk olarak başka kardeşte asker olarak çıkıyo kardeş kardeşe mermi sıkar mıı benim görüşüm her kürt pkk lı değildir bu sadece pkk nın kürtleri kışkırtmasıdır … Buda beimm açılımım NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

4

admin
05 Eylül 2009´de söylemiş


Sorma haspam :)

Sildiğim yorumları onaylamış olsam 1000 e yakın olurdu sanırım. Bıktım :)

5

ramazan yıldız
05 Eylül 2009´de söylemiş


aslında konuşulanlar hep bilindik şeyler iş piratikte ve gerçek hayata uygulan dığında orada hatalar oluşuyor aslında belirliyecen bu işte çıkarı olan çevreleri onları susturacan bu iş kısasurede normalleşir

6

sedat akman
05 Eylül 2009´de söylemiş


arkadaşlar ben türküm türküylen kürdüylen lazıylan bizler aynı catı altında yaşadık benim cocuklarım okullarda kürd öğretmenlerde okuttuı alış veriş yapdığım kürd esnaflarda var oyuna geliyorsunuz bu bir amerikan oyunudur bizleri bölmeye calışıyorlar başka bir şey demiyeceğim iyi düşünün?

7

fırat
05 Eylül 2009´de söylemiş


hakkkarili çocuk bence dağa çıkmaz iyi bir siyasetçi siyasetçi olur ordaki bazı çocuklarda iii siyasetçi

8

fırat
05 Eylül 2009´de söylemiş


ne uzun yazmış 1. nasıl bulmuş bu kadar sözü hayret ettim

9

seda ekşioglu
05 Eylül 2009´de söylemiş


öncelikle herkez kendınıçe yorumlar yaıyor..evet ben rizeliyimm..ama mitliyetçiyim ..bu vatan 30 kupona alınmadı atalarımızın kanları dökuldu yeterınce sehit verdık gecmıs unutulmaz ..bu vatan ugruna yeterınce savas yapıldı..programda cocugu teki yok hastanede kürt biri bulunsun falan filan türkce bilmeyen dertını anlatamaz dendi..ozaman ogluna kızına gelınıne v.s birine türkce kürtce birini alıp gelsın onlara dertıne anlatsı onlarda doktara dertıne anlatsın..hastaneye veya baska bır yere kürkçe bilen konsun ozman lazca bilende konulsun he bide cerkez biride v.b baska bırıde konsun böyle olurmu bu çözum çözum degil..bizim tek bir dilimiz var oda TÜRKÇE tek bir liderimiz var oda SAYIN=MUSTAFA KEMAL ATATÜRK TÜR.bu boyledır böyle kalıcak..kürk açılımını desteklemiyoruz.

10

eda türk
05 Eylül 2009´de söylemiş


haklısın seda kardeş…
ev içinde ev olmaz …devlet içinde devlet olmaz..
kürt açılımını desteklemiyoruz…

11

yeliz
05 Eylül 2009´de söylemiş


ben kürdüm ve hiç bir zaman türklerden nefret etmedim benim sadece istediğim bir şey var barış barış çünkü ben türklerle arkadaş olmak istiyorum .ve ben türkiyede doğduğum içinde çok gururluyum.

12

buse yılmaz
05 Eylül 2009´de söylemiş


merhaba ben buse 15 yaşında bir kızım.4 sene babamın askeri görevi nedeniyle diyarbakırın kulp ilçesinde kaldım.ve bu 4 sene bana haytımın en kötü günlerini yaşattı ve yaşıma oranla çok büyük şeyler öğrendim.kimi zaman babamı şehit vericem die 9 doğurdum. ama sağ salim geldim memleketime.şimdi ben oradaki çocuklara ve ailelerine soruyorum hiç düşündülrmi neden doğuda okular kötü üniversite yok eğitim az sosyal imkanlar yok onlarda biliyorlar bunun nedenini ama sarpa sarıyorlar devleti ve bizleri suçluyorlar bunun asıl nedeni sizin dayınız pekeke amcanız pekeke ablanız pekeke kısaca sizin çıkardığınız pekekeliler yüzünden devlet tüm bütçesini buna ayırıyor e haliyle diğer imkanları sağlayacak güç kalmıyor bu sizin suçunuz bizim değil.daha sonra sizler diyorsunuz ki bizler birlik istiyoruz beraberlik istiyoruz ayrım istemiyoruz peki neden hastanelerde birde kürt danışman olsun diyorsunuz hbir düşünsenize hastanede bir kürt bir türk bir la bir çerkes danışman olduğunu herkes bölünür ve kendi bölümüne gider eğer ki o hasta derdini türkçe anlatamıyorsa o bizim değil onun sorumluluğu o kadar kurslar var gitsin türkçe öğrensin hem bizene ki biz türkiye üzerinde yaşıyoruz elbette türkçe konuşulacak.87 yıl evvel türkçe bilen kürtçe bilen ayrımı yapılmadan aynı amç için savaştık bir hastane işimi sorun olacak körmü öğrenseydi türkçeyi.ayrıca oradaki çocukların şu kavramı iyice öğrenmesini istiyorum ŞEHİT KENDİ VATANINI KORUMAK İÇİN ÖLEN KİŞİYE DENİR OLMAYAN VE HİÇ OLMAYACAK VATAN NE KORUNUR NE ONUN UĞRUNA ÖLÜNÜR NEDE ŞEHİT OLUNUR BU UĞURDA ÖLDÜĞÜNÜ SANANLAR ASIL HAİN OLURLAR.canınız yanmışmış tabi yanacak askerime silah uzatanın daha nice canı yanacak .ayrıca ABDULLAH ÖCALAN İLE ATATÜRKÜ KARŞILAŞTIRMAYA BİLE DEĞMEZ ÇÜNKÜ ATATÜRK MASUM İNSANLARI ÖLDÜRMEDİ SADEC KENDİ VATANINI KORUDU AMA APO NAPTI OLMAYAN VATANI UĞRUNA MASUM İNSANLARI ÖLDÜRDÜ.EĞER Kİ BU SÖZLERİME KATILMAYAN VARSA BANA CEVAP YAZABİLİR KİMSEDEN KORKMUYORUM BÜTÜN SÖYLEDİKLERİM DOĞRU.buse_clever@hotmal.com

13

sıla KÜRT
05 Eylül 2009´de söylemiş


biz vattan bölünsün demiyoruz KÜRT TÜRK KARDEŞLİĞİNE EVET ARKADAŞLAR LÜTFEN TEŞEKÜRLER İYİ GÜNLER.

14

Orhan IŞIK/türkoloji
05 Eylül 2009´de söylemiş


Saygıdeğer okuyucular,
Bu sorun uzayıp gidiyor ama yanlış yerleri tartışmaktayız.Öncelikle kimse neyin olursa olsun aşırılığına kaçmamalıdır.Ben milliyetçi düşünceyi savunan ırkımı da ne olup olmadığıyla ilgilenmeyen biriyim.Nedeni bu aziz ve her karış toprağı şehit kanıyla sulanmış bu memlekette doğdum büyüdüm ve hayatımı sürdürmekteyim dolayısıyla T.C vatandaşı bir Türküm.Devletin yöneticilerin vs’nin verdiği sıkıntılar geçim zorluğu imkansızlık her ne olursa olsun bunlara rağmen ben bu ülkenin vatandaşıyım bu tür sebepler ne olursa olsun halkı kullanmaya kışkırtmaya sebepsiz insanları öldürmeye ve devletin yoksulun fakirin yetimin vergileriyle yapılmış ne okulunu ne iş makinasını; ne de öğretmenini yakmaya boğazını bayrağımızla boğup öldürmeye bir sebep değildir.Herkesinde bildiği gibi bunu yapanlar vardır içte ve dıştadır.nitekim sabit ve bilinmektedir.Burda deşilmesi gereken kimin ırkıdır kimin değilidir sorunu da değildir.Sonuçta bir PKK denen vahşi bir terör örgütü olmakla beraber bunun bölgedeki yandaşçıları ve Amerikanın bölgede oynadığı ortadoğu projesinin bir parçası vardır.
Gelelim bu terör örgütüne.Bu örgüt yaptığı eylemler ve baskınlarda binlerce çocuğu yetimi büyüğü küçüğü askeri sivili öldürmüş devlet hazinesine zarar vermiş bölgedeki “feodal” yapının başındakilerle yani “aşiret ağaları” gibi kendini oranın ve oradaki halkın başı zanneden insanlarla bir olup yaptıkları beyaz kaçakçılığı silah hatta ve hatta insan kadın kaçakçılığı ve “fuhuş” bununla beraber oradaki cahil ve ezilmiş marabanın hakkını yemesi ezmesi ve sayılabilecek birçok hepimizin ve dolayısıyla vatanımızın aleyhine girişimlerde bulunmuştur.Bu örgütün savunucusu ve içinde olanlar hangi ırktan olursa olsun hiçbir şekilde ben T.C Devleti vatandaşıyım diyemez.Herkesin bildiği gibi başı da abdullah öcalandır.Dolayısıyla hiçbir ama hiçbir şekilde KÜRT VATANDAŞLARIMIZIN SOSYOLOJİK,EKONOMİK VS. SAVUNUCUSU OLAMAZ.Zaten bu noktada hemfikir değilsek birbirimizle hiçbirşeyin münazarasını,tartışmasını yapamayız.Hangi ırktan olursa olsun bu soruya olumlu cevap verdikten sonra birşeyleri paylaşabilir ve bir karşılık bulabiliriz.

Gelelim bugünlerde popüler olan oraya hastane yapılmadı,okul yok,gelişim yok o yok bu yok diyenlere ve söylemlere.Bakınız hiçbir kimse gelip de oraya yapılan şeyler bütçenin çok küçük bir kısmıdır veyahut yol yok sokak yok vs.Bakın arkadaşlarım harcanan paraların yapılanların ve birçokşeyin haddi hesabı yoktur.ankaranın adananın vb. birçok şehir yerinde sokak yokken o bölgelerimizde vardı.şu an bana karşı çıkanlar şöyle bir soru yöneltebilirler halk mağdur maraba yoksul vs. evet bu konuda haklı olabilir ama nedeni asla T.C ‘deki açılım sorunu hak verilmeme sorunu efendim bütçenin aktarılmaması sorunu değildir.Başta yazdığım gibi oradaki sabitleşmiş Feodal yapı ve PKK dır.Bunun başka hiçbir şekilde açıklaması(T.C Devletine ihanette bulunacak şekilde) destek bulamaz.Bu konuyla ilgili bir polisin yaşadığı gerçek bir hikaye anlatmak istiyorum.
-diğer illerimizden gelen yardımlar(erzak,kitap,sağlık malzameleri)hakkari’deki(tarih ve yeri tam olarak hatırlamıyorum)bir kasabaya ulaşır.Jandarma ve polis erzağı şehir meydanına getirir ve ayrılırlar.Ancak oradaki hiçbir insan bundan yararlanamamış hepsini pkk alıp dağa çıkarmıştır.Bunun gibi nice hikayeler vardır.hikaye derken de hikaye gibi okunup geçilmeyecek GERÇEKLERDİR ve sorunun büyük bölümünü açıklamaktadır.Burdan kastettiğim bu adi pkk örgütü ve feodal yapının başındakiler halkın bölgenin biliçlenmesine gelişmesine izin vermemiş ve insanların başını kaldırıpta Atatürk’ü ve milliyetçilik dugularını tanımalarına fırsat vermemiştir.Burdan sesleniyorum KAVGAMIZ BİR DİLİ KONUŞAMAMAK MI HANGİ IRKA MENSUP OLDUĞUMUZ MU KAVGAMIZ NEDİR NEYİ TARTIŞMAKTA,SORUN OLARAK GÖRMEYE ÇALIŞTIKLARIMIZ NELER VE SORUNU DOĞRU MU ALGILIYORUZ!!

Gelelim birde diğer sızıntılara.Bugün mevcut hükümetin açılım adı altında yaptıklarını doğru bulmamaktayım ama NEDEN.en başta etnik bir tartışma ortamı yaratıldı ve bu yapılırken adına Kürt açılımı dendi dolayısıyla şimdi herkes ben neciyim demeye başladı bu dünyanın emperyalist devletlerinin halklar üzerindeki yarattığı en pis en zararlı tartışma ortamıdır.Gruplar,önceki yazımda belirttiğim gibi yandaş medya ve aşırıcılar yavaş yavaş aziz vatana kan kaybettiriyorlardır.Herkes bu gerçeği ırkı ne olursa olsun görüp aklını başına toplayıp propagandalara gelmeden sorunu doğru yerde aramalıdır.

Son olarak da sorun nerdedire deyineceğim.
Sorun hiçbir zaman dilde değildir.kimse sizin evde konuştuğunuz mahrem dediğimiz sınırlar içinde karışmaz ister ingilizce ister kürtçe ne olursa olsun.Hatta sokakta bile konuşursunuz.hatta ve hatta sosyal iletişimin heryerinde kullanabilirsiniz.Devletin görevi kimseye hiç bir ırka hiçbir dine hiçbir gruba ayrıcalık yapmadan özgürlüklerini kısıtlamadan vatandaş sıfatında yaklaşmaktadır.Eğer esas üstte belirttiğim sorunları bitirmeden başka hülyalara dalıp giderseniz bu hiçbir vatandaşa ne hak ne hukuk ne imkan ne gelişme ne özgürlük sağlar.Yani üstte belirttiğim sorunlar(pkk ve feodal yapılaşma)bittiğinde oraya eğitim de sağlık da daha iyi gider hem bölge kalkınır hem daha güvenli yaşanabilir bir olur.

Şunu özellikle sormaktayım istenilen şeyler(tam olarak belirli bile değildir)verildiğinde:
–pkk bitecek mi
–pkk kedine destekçi bulamayacak mı
–oradaki feodal yapı dağılacak mı
–kaçakçılık(insan,kadın,beyaz)bitecek mi
–vatansever Atatürk’ü doğru tanıyan,T.C ye bağlı evlatlar yetişecek mi
–DEMOKRASİ DEDİRTİLEN ŞEY GELEBİLECEK Mİ
soruyorum bunlar böyle bir açılım furyasıyla biter mi?zaten pkk ve feodal yapı bitmeden alttaki maddeler de bitmez;ne de demokrasi uygulanabilir.

Sonuç olarak şuna deyineceğim aşırılıklara propagandalara gelip bu aziz vatanın kan kaybetmesine sebep olursak bundan dış güçler ve terör hariç kimse rant sağlamaz vatandaş yine aynı durumlar içerisinde kalır.Bu vatanı sevelim Atatürk’ü iyi tanıyalım.iyi yerlerde olalım vatana birşeyler verelim ve SORUNU İYİ ALGILAYALIM.

NE MUTLU TÜRKÜM DİYEBİLENE.. SAYGILAR.

15

melisa aydoğdu
05 Eylül 2009´de söylemiş


yha asıl amaç zaten dış kuvvetlerin ve pkk lıların (Allah hepsinin belasını versin inş. Allah ıslah etsin ) türkiyeyi kendi arasında bölmek değil mi bu apaçık ortada bu oyunlara gelmeyelim ama şöylede bişey var mağdem kürtler yeterince sorunumuz var okul yok yol yok su yok bilmem ne yok diyorlar ee bunları istedikleri için gidip illa silahamı sarılmaları lazım ( bunların arasında yabancılarda var tabi)illa bebekleri masum canları öldürmelerimi lazım ee sen öyle yaparsan devletin memuru gelirmi oraya öğretmen okuturmu o çocukları doktodr gelirmi o bölge gelişir mi sen hem gelip devleti sömüreceksin yurdundan yararlanacaksın bedava okuyacaksın hemde geliceksin devlete silah sıkacaksın sonrada devlet yeterince iş yapmıyor diyeceksinn bu nankörlüktür yha olmaz böyle bişey biz müslüman bi ülkede yaşıyoruz ve ELHAMDÜLİLLAH çok şükür hepmiz müslümanız yhaf dağa çıkan bi insan dinini yaşayabilri mi yha din denen bişey olur mu Allahınızı severseniz bi düşünün yha.. bunca aile oğulunu kaybetti vatan için onca masum bebek öldü yeter artııkk kardeş kardeşe mermi sıkmasınnnnn Askerimizin kanı akmasın .. bu savaşlar dinsinn

16

sese
06 Eylül 2009´de söylemiş


Proğramda arkaşlardan biri polislere doğuda taş atılıyor dedi.Bu arkadaşımıza bir şey sölemek istiyorum bir insan yaşadığı toplumda ne görürse onu yansıtır bu çocuklarda bulunduğu toplumda devleti taşlamayı öğreniyor ve bunu yapıyor nasıl ki biz devleti desteklemeyi çevremizden ailemizden görüp uyguluyoruz onlarda ne görüyorsa onu yansıtıyor…Ve UĞUR arkadaşımıza gelince,bende bir kürt olarak biz pkkyız demesini asla desteklemiyorum ayrıca KÜRTLERİN HEPSİ PKKLI DEYİLDİR.Bizler bir vüdutta 2 baş olamayacağını biliyoruz bundan önce dilimizi rahat konuşmamıza izin verilmiyordu bu hiç mantıklı deyildi devletin içinde barınan bir topluluk ana dilini konuşmayacak madem yabancı dili o zaman hiç konuşmasaydıkben doğu ve güneydoğudaki arkadaşlarımızın iyi bilinçlemdirilmediğini düşünüyorum ve UĞUR arkadaşımızın bahsettiği polis çeşitleri bu ülkede yaygınlaştığı müddetçe dağa çıkış miktarı artacaktır insanlar baskı gördüğü zaman bu baskıdan kurtulmak için bir yere sığınıyor dolayısıyla pkk yada gün doğuyor ben teknolojinin doğudada batıda olduğu gibi ilerlemesinden yanayım burdan dtpyede sesleniyorum 500bin bebek katiline nasıl sayın öcalan diyebiliyor buna nasıl müsade ediliyor doğudaki çocuklara daha çok önem verilmeli çünkü orda gençlerin aklı yıkanmaya çok müsaittir.

17

veysel çelik
06 Eylül 2009´de söylemiş


bende türkyede yaşayan bir kürt asıllıyım benim özüldüğüm tek konu kürtlerin her yerde dışlanmasıdır nedense batıya geldim bu tür ayrımları gördüm kardeşçe yaşamak varken bu tür saçmalıklar neden imanı olan ne türkiye yi bölmek nede insanları dışlar inancı olamayan bunları yapar emin olunki kürtler bu zamana kadar dışlanmasaydı bugün pkk diye bir şey olmazdı sonuçta bende askerlik yapacam kaderde varsa bu vatan için şehit olacam ama milli görüşlü insanlarımız kürtleri dışlasa öcü gözüyle baksa iş hak aramaya biner bizmde dedelerimiz ejdatlarımız bu vatan için şehit oldular ben ne dil ne bayrak ne başkasından dışlanmak nede pkk isterim ayyıldız bayrak bayrağım türkçe dil dilim kürtçe ana dilimdir bu vatanı kimse kışkırmaya hakkı yok yeter kürt türk ayrımına son diyelim milletin oyununa bu kadar geldiğimiz yeter….

18

asuman kilic
06 Eylül 2009´de söylemiş


PKK DA YANDASLARIDA BASLARI OLAN LANET ADAMDA HEPSININ ALLAH CEZASINI BELASINI VERSIN.SU MÜBAREK GÜNLERDE DUA EDELIM;ALLAH ONLARI BILDIGI GIBI YAPSIN;VATANIMIZI BÖLEMEZLER;NEE MTLUUUU TÜRRKKKÜMMM DIYENNEEEEEE::::

19

melisa içgöz
06 Eylül 2009´de söylemiş


bu uğur denilen yaratık yaknda pkk bnm amcam daym dediğine göre onlarn icinde olacak o gazetecide tam bi türk düşmanı :@

20

sese(zilan)
07 Eylül 2009´de söylemiş


TÜRK KÜRT KARDEŞLİĞİNDE BİZ NE KADAR BİRBİRİMİZE SAHİP ÇIKARSAK O KADAR PARÇALANAMAZ HALE GELİRİZ KÜRTLERİ DIŞLAYAN,HER KÜRDE PKKLI GİBİ BAKAN TOPLUMLAR VARLIĞINI SÜRDÜRDÜKÇE BU ÜLKEDE DAHA ÇOK KOPUKLUKLAR OLUR…

21

dejavu
07 Eylül 2009´de söylemiş


yeliz sana arkadaş olma diyenmi var. türklerle kürtler yüzyıllardır bu topraklarda yaşamış ne gibi demeokratik sorununuz var siz kürtlerin. okumak isteyen okuyo meclise girmek isteyen giriyo her türlü vatandaşlık hizmetlerinden faydalanıyosunuz. o vatan haini şerefsiz çocuğun söylediği savunduğu pkk olmasa herkez her öğretmen doktor mühendis görev yapmak ister doğuda ama korkudan tehditten gidemiyolar oralara.sırf idealleri uğruna bir kürt çocuğuna bir ışık tutmak için gittiği yerde, okulda şehit olmuş, o şerefsizin abim dediği, amcam dediği, kalleşlerin kalleş kurşununa hedef olmuş nice yğitler var devlet gönderiyo onlar öldürüyo sonrada hizmet yok doktor yok okul yok diyolar bu nasıl iş anlamadım….!

22

karamelek16
07 Eylül 2009´de söylemiş


siyaset meydanında eskiden telefon numaraları olurdu o programda göremedim eğer numarayı vermiş olasalardıı arıycaktım ve düşndüklerimi sölicektim .ben 15-16 yaşında bi gencim ve ülkemde olan bu tatsızlıklarr beni rahatsız ediyor.biizm birlikte olmamız gerekirken olanlara bakın. birde ben bu birlik beraberliği düşünürken onların dediklerinee apoyaa ismini bile anmak istemiorum sayın dien kişiyi,kürtçe bilen doktorlar neden yok diyen kızı anlamış deilim.ali kırca o çocuklarıı içlerinde yaşıtlarım olan çocukların tarafsız düşüncelerini istediğini sölüo ama ali kırca bile taraf tutuo bi söz ilgimi çektii ‘kürt açılımın hakları nasıl olamlı ,neler olmalı diee ‘şaşırdımm biz bunun gerekli olup olmadığını tartışırken hemen bu durum kabullenilmişş hak kısımları gelmiş.ben kürtleri sevmiorum ya da seviorum die bi sözler kullanmıycam ama benim kürt arkadaşlarımda olduu kürt demekte istemiorum onlara çünkü oraya çıkıp pkkyı savunan kürtlerle bir deillerdi.benim kürt arkadaşlarım ya da doğulu diyim arkadaşlarım türkçe konuşurrr türküz derdiivee ATATÜRK’e saygıları vardı.biz bu vatanın evlatlarıyız derdii.çünkü birlik olmak aynı dili aynı milli duyguları paylaşmak demektir.benim annem ve babamdan dlayı ben kafkas asıllıyım kafkas dillerini bilirr sadece kendime kafkas arkadaşlar edinirdim ama bu böle deill ben türküm ve TÜRK OLDUĞUM İÇİNDE MUTLUYUM.herkes etnik diliyle konuşsaydıı bu devlet oluşmazdı.ama o şahsiyetlerin dediklerii benim canımı sıktı eminimkii herkesin sıktı pkk hariçç.biz o akşam ezildik hissettim nedeni ise pkk benim amcamdır ablamdır …bütün sülalesini sayan şahıs yüzünden .peki bunu bu kadar rahat söleyebildiğine göre ,bizim nerde kaldı terörle mücadelemiz.o şahıss kısaca beni burda görüosunuz yarın dağa çıkabilirim demek istedii.zaten içlerinden bi çoğu dağa çıkıcaklar kendileirne göre hak aramaya çalışacaklar neden diğer etnik kmlikler hak aramıolar çünkü bu ülkee eşitlikten yana olan bi ülkee!teröristlerin hedefi bölmek deil bu vatanı ele geçirmektir.AMA NE OLURSA OLSUN BENİM GİBİ DÜŞÜNNELER Kİİ BÖLE DÜŞÜNEN İNSANLARDA VAR BİZ OLDUĞUMUZ SÜRECE O KADAR KOLAY DEĞİL!

23

MİLLİYETÇİ(ÜLKÜCÜ)
07 Eylül 2009´de söylemiş


YA BEN ONLAR HER KÜRT PKK DEĞİL AMA O.Ç BEN APO YA GÜVENİYOM DERSE BEN BUNUN ANASINI EVRATINA SÖVERİM BENİM BABAM RÜTBELİ ASKER BİZ TÜRK ÜZ SİZ KÜRTSÜNÜZ APOYA GÜVENİYOSANANIZ
TÜRKİYE TOPRAKLARINDAN SİKTİRİN GİDİN BEN MİLLİYETÇİYİM(ÜLKÜCÜYÜM) BEN 12 YAŞINDAYIM BEN O SİYESET MEYDANINDA OLSAM AĞIZINI BURNUNU KIRAR BİR DE SÖVERDİM DAHABEN DİYOM Kİ:HERŞEY VATAN İÇİ(ÜLKÜCÜ GENLİK)

24

MİLLİYETÇİ(ÜLKÜCÜ)
07 Eylül 2009´de söylemiş


O ÇOCUĞA APOYA GÜVENENE

25

trabzonlu
08 Eylül 2009´de söylemiş


ben önce Türküm sonra Trabzonluyum bu vatan için kaçtane şehit verdilerde hak istiyolar sebepsiz yere asker kimi öldürdü ,bizde asker dedinmi saygı duyar başımızın üstünde yer veririz .çünkü vatanı korur o vatanda yaşayan kimlikleri ne olursa olsun insaları korur diye sen ey hakkarili çocuk askerin anlamını bilmeden neyi yargılıyorsun dünyanın gıpta etdiği lider K:ATATÜRKÜ hangi katille yanyana koyuyon haklısın size gelen öğretmeler size birşey öğretememiş tarih dersine kim giriyo hangi pkk lı açaba

26

lazkızı
08 Eylül 2009´de söylemiş


doğuda insanlar hiçbirseyın kiymetini bilmiyor..neden bosuna doğu bölgesine harcama yapılsın..gelsinle burslu T.C ALTINDA OKUSUNLAR.
size güzel BİR YANIT VERİM…
SAYIN dedıgınız KÜRT PKK LİDERİNİZ DOĞU HARCAMA YAPSIN..NEDE OLSA o sizin lideriniz..
istemiyoruz kürt acılımını ne kadar yüzsüz nuz ..kovuldukca geliyorsnz….egerki GİDEN SEHİTLERİMİZİ GERİ GETİRCEKSENIZ.TAMAM ACILSIN..AMA GERİ GELMICEGINI BİLİYORUZ BU YUZDEN İSTEMÖIYORUZ SİZİ.
SAKIN AMA SAKIN SEHİTLERİMİZLE KÜRKTLERİ PKKL KÖPEKLERİ AYNI KELİMEDE KULLANMAYIN…DEVLET İÇİNDE DEVLET OLMAZ. KÜRT ACILIMINI DESTEKLERMIYOUZ İSTEMIYORUZZZZZZZZZZ.
TÜRKİYE=34 RİZE=53

27

sese(zilan)
09 Eylül 2009´de söylemiş


lazkızıdoğu bülgeside bu ülkenin toprağı değilmi kürt açılımı herzaman desteklenmeliki bi şeylere isim konsun yoksa bu ülke bu karışıklıkla gider hep böyle……..

28

TÜRKİYE
09 Eylül 2009´de söylemiş


karısıklıgı çıkartan sizsiniz…TÜRKLER DEGİL…dün yine sehit verdik haberın varmı bilmiyorum yine dogu bölgesınde verıldı..bunun hesabını kim verıcek…siz olmıcak birsey için mucadele veriyorsnz ya gelip bızım ğibi ONURLU BİR SEKİLDE TÜRK bayragı altında yasarsınız yada gidersiniz…
VATAN MEKAN= 34

29

hakan yalçın
09 Eylül 2009´de söylemiş


doğru her kürt pkk lı deil ama çoğu pkk lı ülkemizde doığuda veya batıda birçok yerde yardıma muhtaç insan warken bizim dewlet onlara yardım edio düşünün deletimiz tasarruf ampulu dağıtıyo kürtler bunların içinde kamera war die kullanmıyo kırıyo pkk liderine sayın diyenler onu atatürkle kıyaslıyo we bizim başbakanımızda sank onlardanmıuşcasına şerefsiz abdullah öcalana sayın diyo askerlerimizden kelle die bahsedio böle bişey olabilirmi yaa her zamn şu düşlünce savunuldu türk-kürt kardeştir ordan şerefsizin biri her kürt pkk lıdır diyo bundan sonra herkes bunlara çift standart uygulasın

30

sese(zilan)
09 Eylül 2009´de söylemiş


ne karışıklık çıkarcaz be sende dengesiz dengesiz konuşma bizde şehit verilsin istemeyiz bizde bu vatana asker yetiştiriyoruz biz zaten bir kürdiye devleti olsun demiyoruz ve aslada demeyiz bi grup şerefsizin bedelini herkese ödetmeye kalkmayın bu vatanı alırken bu ülkede yaşamak isteyen herkes vardı biz zaten tek bayrak diyenlerdeniz ayrıca bu vatan türk bayrağı altında alındı öylede kalcak televizyona çıkan o şerefsiz uğur besbelli geleceğin gerillası programa gelirken baksanıza nasıda beynini yıkamışlar

31

fırat
10 Eylül 2009´de söylemiş


işte size kürt tarihi:
Kürt Tarihi
Kürtler, ortadoğunun en eski halklarından olup Toros dağlarından Zagros dağlarına kadar uzanan coğrafyada yaşayan ve Hint-avrupa dil grubuna ait bir dil konuşan halkdır. Yaşadıkları coğrafyanın adı tarihsel olarak Kürdistandır, başka bir tanımla ise kuzey Mezopotamya da denilebilir. Tarihi kaynaklar Kürtlerin tarihini 5000 yıl geriye götürmektedir.

Etimoloji
Kürt isminin kaynağı tarihsel olarak çok eskilere dayanmaktadır. Bazı araştırmacılara göre Kürt teriminin temelinde KUR kelimesi yatmakta olup Sümer kökenlidir. Sümerce’de KUR, dağ demektir.Tieki aidiyeti ifade eder. Böylelikle KURTi kelimesi dağın halkı anlamına gelmektedir. Bu ismin geçmişi M.Ö. 3000 lere kadar dayanmaktadır. Kürdistan coğrafyası bilindiği gibi dağlık bir bölgedir. O çağlarda insanlara coğrafyalarıyla veya yaşam tarzlarıyla bağlantılı adlar verilirdi. Kürtlerinde işte bu dağlık coğrafyada binlerce yıldır yaşamasından dolayı bu adı almış oldukları ileri sürülmektedir. Sümercedeki KURTi adı, Greklerede 2200 yıl önce Kurdienne (Kürt memleketi) diye geçmiştir.

ve konuştuğunuz şeyleri birdaha gözden geçirin zaten devleti bölenler aşırı milliyetçi olanlar biz barışı isterken bunlar 20 milyon insanı devletten kovalım diyor kim buna izin verrirki

32

sese(zilan)
10 Eylül 2009´de söylemiş


abimle konuştum o şırnak cizrede asker ama duyduğuma göre askeri pek sevmiolarmış orda doğuda yaşayan kardeşlerim lütfen askerlerimize yardımcı olun destek çıkın onlar zaten sizleri ve vatanı korumak için ordalar :)

33

deniz ciniviz
10 Eylül 2009´de söylemiş


arkadasların hepsinin yorumlarına büyük bi saskınlıkla baktım ve okudum ya yapmayın arkadaslar tamam şu artık laz çerkez kürt abaza gibi kılasikleşmiş lafları kardeşiz ayrım yok eşitlik var berber savstık ne bunlar yani tamam herkes hemen hemen bu konularda hem fikir ama bu ülkede o kadr sorun varki açlık sefalet işsizlik adaletsizlik eğitimsizlik bunları tartışalım her fırsatta yüceltiğimiz devlet vatan duygusu neden esitlik var kardeşşilik var dediğimiz konularda büyüklügünü gösteremiyor tamam burası türkiye ve ben dahil. bu ülkenin bayragı altında yasamaya bu güzel vatanın vatandası olmayı her insan gibi seviyorum ve bunun için bugün koktugumuz yarın lazlarda lazca ister kafkaslarda kafkasca ister dil istemek kendini anlatmak neden korkulacak asla olmayacak gibi şeyler olarak görülüyor biz özgür bi ülke degilmiyiz herkese eşit davranacaksak kürdede türkede lazada kısaca insan olan herkesede berber yapalım çünkü bizler bizleri yaratan rabbimizin önüne gittigimzde sen türkmşsün bekle sen lazmışssın bekle gibi şeylerle karsılasmayacaz hepimiz aynıyız arkadaslar bizler herseyden önce insanız birde böyle düşünelim…

34

veysel çelik
10 Eylül 2009´de söylemiş


ya cucuklar siyaset sizin neyinize bırakın büyüklerinz ne yaptıki sizde yapasınız kimsenin hakkı yok kürtleri terörist pkk sevyesine koymaya bende kürtdüm türkiyeyi ayyıldızlı bayrağını çok seviyorum ve buna inanarak büyüdüm peki tek türk askermi şehit oluyor kürt askeri yokmu şehit olmuyormu bende allah izin verirse aralıkta asker olacam peki benim de vatan için ölmeyeceyim ne malum kimsenin hakkı yok benim aslıma laf söylesin saygılı yorumlar atmanızı istiyorum ha pkk nederseniz arkanızdayım çünkü kuzenimide askerde şehit oldu…

35

ramazan
20 Eylül 2009´de söylemiş


ben bir kürdım bu işi çözene allah razi olsin diyorum bu vatan hepimıze yıter çönku hepımız bu vatani kazandık islam olarak karadeşiz tekrar çözene allah razi olsun berber yaşyalim ne mütlu kürdım ve türküm diyene

36

sese(zilan)
10 Ekim 2009´de söylemiş


bende bir kürt olarak katılıyorum ramazan kardeşim

Düşüncelerinizi duymaya ihtiyacım var!

Zamanınızın çok küçük bir bölümünü ayırarak, bu form aracılığı ile yazı hakkındaki düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorum yazarken kullanabileceğiniz XHTML etiketlerini görmek istermisiniz?

Aşağıdaki XHTML etiketlerini kullanabilirsiniz:
<a href="" title=""></a>
<abbr title=""></abbr>
<acronym title=""></acronym>
<b></b>
<blockquote cite=""></blockquote>
<cite></cite>
<code></code>
<del datetime=""></del>
<em></em>
<i></i>
<q cite=""></q>
<strike></strike>
<strong></strong>